Välkommen till sophuset, hur kan jag hjälpa dig?

Fjortisar... Jävla, idiotiska, hatade fjortisar. En fjortis är inte en sådan som är 14 år som många tror. En fjortis är en jävla idiot som är emotionellt instabil, inte kan skilja mellan rätt och fel, beter sig på ett sånt sätt som han/hon/den/det tror är vuxet och liknande. Men det som är värst är att de inte har minsta lilla aning om hur man använder skrivspråket.
Den senaste trenden är att särskriva och sätta mellanrum mellan skiljetecken. Det finns tre anledningar till detta:
1. De vet inte bättre
2. De följer strömmen av andra outbildade idioter.
3. De vill ha uppmärksamhet.

Ja! Bra jobbat! Ni har just fått det ni ville ha! Uppm... vänta lite nu... Ingen idé att skriva det, DÅ DE ÄNDÅ INTE KAN LÄSA!
Som i somras. Jag satt och förde in 783 sommarjobbsökande i en databas. Det tre första gick bra, sen höll jag på att smälla av. Den jäveln hade särskrivit sin GATUADRESS! Hur jävla dum får man vara? "Drabant vägen", "Sol hems tomts backen", "Nazi tyskland"! Kan man inte ens stava ett namn har man seriöst riktigt allvarliga problem. Inte konstigt att ni inte har nån utbildning. I inskrivningsblanketten skriver ni alltså fel adress, så ni kommer inte in. De som dock råkar skriva rätt gatunamn hamnar på ett IV-program där de hoppar av efter två veckor. Bra jobbat, skithögar.
Är det så jävla svårt att låta bli att trycka på spacetangenten? När man påpekar hur ni stavar så svarar ni med "me d e för att sparra tid". Ett tips: Du kan spara ännu mer tid genom att INTE SÄRSKRIVA!

Efter det upptäckte jag något som utvecklats på bara ett år. Formeln ser ut något i stil med "var.mening <space();>!". Är du så dum så du inte fattar får jag väl förklara vad som menas med det. En mening skrivs, ett mellanrum görs och sedan ett utropstecken. Exempel: "Daska min anal igen, Adolf !".
VAD FAN ÄR POÄNGEN MED ATT HA ETT MELLANRUM!? Det ser bara handikappat ut!
Jag sitter inte vid min dator bara för att se massa idioter på MSN som missbrukar språket. Okej, det är lugnt till en viss grad. Den graden kallas "typo". Allt annat är fel.

En annan sak jag stör mig på är hur många bokstäver utesluts. Motivationen är "me man fatar endo". Nej, det gör man inte!
"ja vil ha 1 glas jus". Vadfan är meningen med det? Alla vet väl att man inte kan dricka fotoner? Jävla idiot. Om man får "me vetunte va jus e ??" som svar, så svarar man helt enkelt bara med "Nej.". Det är inte värt att slösa sin tid på idioten som inte kan stava till "ljus" eller "juice".
Var kommer detta fenomen ifrån? Kan det vara för att de tror att de är "tuffa" och inte slösar nån tid? Ändå särskriver de, så det kan inte vara fallet... Hmmm...

Ok




Kommentarer
Postat av: Acke

Men aso du e dum ! lr ja vene :S

2006-09-05 @ 18:11:35
Postat av: Hästis

Kitux kanske bara missade ett t, resten av hans meddelande såg fint u. Eh, oj. Ut menade jag.

Resten av inlägget var bra, dock. Om fjortisar skrev ordentligt skulle jag inte hata dem lika mycket.

Postat av: Sollen

Exakt. Rätt skall vara rätt.

2006-09-07 @ 08:11:50
Postat av: Jaget

Glöm inte alla punkter lite varstans. Fast du kanske inte har sett dem................. ... eller...........?

2006-09-13 @ 19:59:21
URL: http://jaget.blogg.se/index.html
Postat av: Cilla

*Fnizzattak!*

2006-12-02 @ 15:43:13
URL: http://insomniaby.blogg.se/
Postat av: Läjna

Seriöst så hatar jag nog mest när folk skriver "mej" istället för "mig".

2007-02-12 @ 19:53:40
URL: http://lajn0wh.webblogg.se
Postat av: Emelie Almlöf

Hej, jag älskar dig, du förgyller min dag!

2007-02-22 @ 15:31:31
URL: http://absolutastrid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback