Råget är måttat..... öh?

Okej, jag har inte uppdaterat på ett tag. Anledningen är att jag gett upp hoppet om mänskligheten. Fy helvete för folk. De skriver av sig på webben istället för att tala om normala saker med normalt folk. Det här hittade jag på aftonbladets hemsida, i forumet:

"ni som inte är det minsta intresserade av att läsa om kändisar och dyl har faktiskt väldigt många andra artiklar att läsa på ab. det är ingen som tvingar er att läsa något ni inte tycker om. det är helt upp till er själva. så ta och hoppa över den artikeln nästa gång och sluta gnälla. det är ingen som är intresserad av att få veta hur jobbigt ni tycker det är att vara tvugna att läsa en massa skit. så sluta klaga. det är bara patetiskt. ni styr väl ändå över era egna liv och vad ni vill läsa?"

För det första framgår det väl, och det är väldigt enkelt att förstå, att denna person är väldigt oedukerad. Det framgår mest i vilka åsikter han/hon har, som inte ens är åsikter utan bara slumpmässigt, irrelevant och osammanhängande text, men också i hur jävla dåligt surfittan specifierar sig. Låtom oss ta ett exempel ur texten.

"ni som inte är det minsta intresserade av att läsa om kändisar och dyl har faktiskt väldigt många andra artiklar att läsa på ab."

Credit här för att hon (jag utgår från att det är någon av kvinnlogt kön) använt punkt i slutet på en mening. Det är det sällan man ser.
Iallafall. Så man har många andra artiklar att läsa på ab, som enligt henne är en förkortning på Aftonbladet och inte aktiebolag. När fan i helvete ändrades det?
Men visst, hon har rätt. Vad sägs om att läsa om att playstationmodellen (notera att det är i bestämd form) vill stoppa sexfilmen på nätet? Eller att RÖSTA (i röd text) på vilken matchtröja som var snyggast i elitserien? Eller varför inte om hur man går ner i vikt med tuggummi?

FY FAN! JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ AFTONBLADET SÅ DET INTE ÄR SANT!!! Det som stör mig ännu mer är att de sammarbetar med Klick! Vad sägs om att jag KLICKAR SÖNDER ERA TÄNDER?!
Sen måste de paja hela sidjäveln med massa omrsötningar som är TOTALT irrelevanta.
"Sätt plus på Livräddarna"!
Jag satte en minusjävel på skiten. Alltid måste Aftonbladet vara så in i helvete subjektiva och kan inte låta bli att glorifiera serier som befolkningen tycker om bara för att få fler läsare. Och befolkningsfittorna går på det också! "ooo less afftånbaladdet de jilar livv redarna xDxDxalkfhrui7yt894ty98orfiewjfr"!! NEJ!!!!
Jag vill inte läsa helvetet. Ändå sitter surjävlarna på tåget varenda jävla dag och läser helvetet. "Maj-britt har ingen plats på ålderdomshemmet". MEN GÅ TILL ETT ANNAT JÄVLA HEM DÅ!! ATT KALGA HOS EN TIDNING GER DIG GARANTERAT INTE EN PLATS!!! Fyfan, bryt höften och kalla mig Gunnar, JAG BRYR MIG INTE!!!!

Tänkte skriva något roligt här, men det finns inte något roligt med Aftonbladet!
Fall i sömn i afton och stanna där. Vakna aldrig upp, chefsredaktörjävel!



<--- Klicka

Kommentarer
Postat av: Lars-Adolf

Det stämmer faktikst till pung(t) och pricka. Det är ju mest kändiskvaller och liknande skit.

Tur att Jag läser Metro. Är det en gratistidning går det iallafall inte att klaga på den.

Postat av: tilda

hahaha. fan vad arg du är! Vet du hur mkt pengar aftonbladets chefredaktör tjänar? Massor! Nåt rätt måste han gjort eller? ;P

2007-01-17 @ 16:50:11
URL: http://www.thelipstickjungle.blogspot.com
Postat av: Gilraen

Kändisskvaller kan jag hålla med dig om är skit. bläh! Speciellt de aftonbladet skriver, litar inte ett piss på tidningen. :/

Men du, det är väl ingen som har tvingat dig att läsa aftonbladet? Låter som du brukar göra det.

2007-01-18 @ 17:51:06
URL: http://gilraen.blogsome.com
Postat av: Lars-Adolf

Gilraen, din dumme fan. Han måste ju ha nåt att klaga på! Dessutom är det kul att klaga! Så det så!

2007-01-18 @ 21:24:21
URL: http://blink-182.com
Postat av: Maja

Jag vägrar konstant läsa Punkt SE just av anledningen att den är en vidare utvecklad amöba från aftonbladet.
Tacka vet jag den gamla goda tiden när de bara fanns metro. Sätter man sig på bussen nu och "ohh en tidning, den kan jag ju läsa" så kan man ge sig fan på att de är en city blabla nånting eller en Punkt SE
Alla kvalitets metro tidningar är som bortblåsta och uppätna.
veee.

Postat av: Anonym

Du borde vinna pris. Äntligen en blogg som är intressant.

2007-02-15 @ 18:12:48
Postat av: Tjabo The Man!

Jag håller med dig men du använder dig av ett väldigt bittert språk!

2007-07-03 @ 13:54:54
URL: http://tjabotheman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fan vad härligt! Läsgodis som in i hel***e! Klaga på, trigga igång allmänheten till ännu mer klagan så kanske Aftonbladet och deras konkurrerande bundsförvanter till skittidningar skriver ännu mer smörja och blask. I långa loppet så är det endå klagomålen som blir mest intressanta att läsa!
You go, man!

2007-11-16 @ 01:37:27
Postat av: Vit

Oedukerad är inte ett ord som finns i det Svenska språket. Om du vill påstå att det är från något annat språk du plockar in det ifrån (troligtvis Engelskan och ordet "uneducated"), måste jag bara påpeka vilken oerhörd hycklare du är som klagar på andra människors Svenska när du själv uppenbarligen inte klarar av språket!

2011-02-24 @ 19:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback